Oma helistin
Yhteistyössä
Videot
Lisäpalvelut
|
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
mulari72
|
Lähetetty: Pe Hei 02, 2010 12:30 pm Viestin aihe: missä vaihessa hommata imetysliivit ? |
|
|
| miten paljon ennen synnytystä kantata hankkia imetys liivit ? ja pientykö rinnan ymmpärys kun vauva on syntynyt ? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Lunar
|
Lähetetty: Pe Hei 02, 2010 2:16 pm Viestin aihe: |
|
|
Tuo rintojen "käyttäytyminen" lienee aika yksilöllistä, siis koon vaihtelu. Minä hankin imetysliivit raskauden aikana sitten, kun tavalliset liivit kävivät pieniksi. Hyvin ne ovat sopineet koko ajan (vauva nyt 5kk ja täysimetyksellä).Useimmat liivit on kuitenkin jonkun verran joustavia, ettei pieni kokovaihtelu edes haittaa. Mä oon tykännyt Triumphin imetysliiveistä, ne on ohuet, pehmeät ja kuitenkin aika hyvin tukevat - ja saatavilla mustana! _________________
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Tikkiäinen
|
Lähetetty: Pe Hei 02, 2010 3:33 pm Viestin aihe: |
|
|
Esikoista odottaessa hommasin muutamia pehmoimetysliivejä jo raskauden alkumetreillä. Kaarituet painaa ikävästi kipeytyviä rintoja. Olisikohan jossain rv 36 kieppeillä kun hommasin sitten imetyksen alkutaipaleen liivit. Pehmeät, muotoutuvat ja kokoa suuremmat kuin omani.
Yleensä alussa rinnat turpoaa aivan palloiksi, kun niihin nousee maito. Pahin turvotus yleensä aika nopeaan. Puhutaan siis päivistä tai viikoista. Useamman kuukauden rinnat on yleensä suuremmat ja kun maidon määrä vakiintuu, niin sitten liivikoko saattaa hiukan pienentyä.
Lisäksi rinnan koko yleensä elää vuorokauden mukaan. Jos vauva nukkuu hyvin yöllä, niin rinnat saattaa olla aika piukassa aamulla. Monet vauvat "tankkaa" iltaisin rinnalla yötä varten ja silloin usein huomaan rintojen olevan viimein ihan rusinat .
Imetyksen loppupuolella, kun maidon määrä on enää vähäinen, saattaa rinnan kokokin vastaavasti pienentyä. Ja viimeistään imetyksen loppumisen jälkeen saa huomata, että rinnat on aika ajokoirankorvat. Mutta ainakin minulla on sitten myöhemmin päästy taas normaaliin liivikokoon takaisin. Eli imetyksen jälkeen alussa rinnat on A kokoa ja myöhemmin sitten päästään siihen vanhaan tuttuun c:n, kun rasva vähitellen palautuu takaisin.
Liivivinkeistä vielä sen verran, että esim. Carriwellillä ja Bravadolla on multikokoisia liivejä, jotka tehokkaasti muotoutuu rinnan muotoihin. Jos loppumetreillä ostaa sellaiset, niin tuskin kauhean pahasti voi liivikoko metsään mennä. Nuo mallit kuitenkin kattaa keskimäärin kolme liivikokoa. _________________
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Pätkä09
|
Lähetetty: Pe Hei 02, 2010 6:15 pm Viestin aihe: |
|
|
Kuten sanottua tämä on hyvin yksilöllinen aihealue. Mulla oli ennen raskautumista liivikoko 70F, mikä pysyi sellaisena aina synnytykseen / maidon nousuun asti. Olin ostanut joustavat, ei-kaarituelliset liivit etukäteen, mutta ne jäivät todellakin vain yöliiveiksi. En voinut kuvitellakaan nukkavani ilman liivejä imetyksen aikana enkä halunnut käyttää yöllä ikävästi painavia kaaritukia.
Koko imetyksen ajan eli vuoden päivät kuppikokoni oli 70K!!! Mulla oli Change-liikkeestä ostetut kaarituelliset imetysliivit (taisi olla 3kpl), kun niitä oli isoja kokoja, mutta kauniita, pitsisiä ja väreinä musta ja luonnonvalkoinen. Ilman kaaritukia rinnat olisivat olleet ihan "valtoimenaan"... Rinnat "kutistuivat" vähitellen vasta viimeisen imaisun jälkeen ja asettuivat yhtä kuppikokoa aiempaa suuremmaksi eli 70G.
Kaarituellista mallia en ostaisi etukäteen, koska niissä on tärkeää istuvuus ja oikea koko eikä ole varmuutta siitä, miten paljon rinnat paisuvat tai miten ympärysmitta muuttuu. En suosittele nettikauppoja, koska on aivan mahdotonta ostaa oikeasti oikean kokoiset liivit sovittamatta. Itse sain todella asiantuntevaa palvelua liiviliikkeestä. Babyidean sivujen kautta ostin sitä vastoin Carriwellin ei-kaarituelliset luukkuliivt etukäteen, jotka eivät kyllä isoa povea tue lainkaan, mutta ovat hyviä yökäytössä. _________________
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Valvetar
|
Lähetetty: Pe Hei 30, 2010 8:15 pm Viestin aihe: |
|
|
Ostelin yhtä kuppikokoa isompia liivejä useampia raskauden loppuvaiheilla (varmaan jotain 30+), mutta jo sairaalasta lähtöpäivänä ne kaikki olivat pieniä! Kuppikoko olikin KAKSI kokoa suurempi kuin raskauden lopussa. Enää en ostaisi imetysliivejä etukäteen, vaan vasta sitten, kun tietää koon. _________________
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
*Pellava*
|
Lähetetty: To Syy 02, 2010 10:30 pm Viestin aihe: |
|
|
Etukäteen on myös vaikea tietää, mistä lopulta tykkää. Ennen synnytystä pidin Bravadon liivejä ihanan napakoina ja mukavina. Lapsen synnyttyä olen käyttänyt niitä tosi vähän - kangas on jotenkin liian napakkaa, sillä se ikään kuin punkee ikävästi takaisin vauvan naamalle. Noiden sijasta olen käyttänyt H&M:n liivejä, jotka eivät tue ollenkaan yhtä hyvin, mutta toisaalta ovat jotenkin vähemmän tiellä. Enpä olisi osannut arvata tätä etukäteen
Yllätyksenä tuli myös vartalonympäryksen laajeneminen raskausaikana, siihen tuli 5 cm lisää. _________________
 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|
|