Oma helistin
Yhteistyössä
Videot
Lisäpalvelut
|
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
sini82
|
Lähetetty: Ti Tou 25, 2010 11:39 am Viestin aihe: kesällä 2010 yrityksen aloittavat |
|
|
en oikein löytänyt sopivaa ketjua itselleni niin teinpäs kokonaan uuden. jospa tänne muitakin ilmaantuisi
eli meillä olisi tarkoitus alkaa toisen yritys ensikuussa. ensimmäisen lapsen kanssa (nyt 2v) meni 11 kk sen kummemmin yrittämättä, ilman ehkäisyä vain oltiin. Mutta toivottavasti tämä toinen saisi alkunsa vähän nopeammin nyt kun kerta oikein yritäämällä aletaan yrittämään
Kierto on vielä vähän sekaisin, imetin pitkään. lisäksi mulla on nyt imennyt jotain tiputtelua vuodon alussa, toivottavasti on vain merkkinä siitä imetyksen loppumisestä ja hormonitoiminnan tasoittumisesta..
vaan, nyt sitä seuraa odottelemaan  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
elisa80

|
Lähetetty: Ke Tou 26, 2010 2:53 pm Viestin aihe: Täällä toinen |
|
|
Heippa!
Meillä alkaa kesäkuussa (eli muutaman viikon päästä!) esikoisen yritys kun lähdetään matkalle. Intoa piukassa, pitää tulla tänne puhumaan kun ukko ei osaa innostua samalla voimakkuudella aiheesta vaikka muuten mukana onkin :ssallerit on ollu poissa jo pitkään muista syistä, joten toiveissa olis että tärppäis nopeastikin. Pientä tarkkuutta vielä tarkoitus saada ovistesteillä. _________________ LA 20.4.2011

Viimeinen muokkaaja, elisa80 pvm Su Elo 01, 2010 12:11 pm, muokattu 1 kertaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
snuggle

|
Lähetetty: Ke Tou 26, 2010 8:54 pm Viestin aihe: |
|
|
Tervehdys!
Mietin jonkun aikaa, että kirjoittaako vai ei. Päätin sitten ottaa ja lähteä mukaan Katselin kanssa sopivaa ketjua vaan ei tuntunut löytyvän, joten kiva että sini82 aloitit uuden. Pikkukakkos-ketju on jo huisin pitkä ja jotenkin kivempi muutenkin hypätä kelkkaan heti alusta.
Eli pikkusisarus olisi toiveissa tuolle meidän pojalle. Aika tarkalleen pari vuotta sitten alkoi meillä ekan yritys ja neljäs kierto toi tulosta. Nähtäväksi jää kuinka pitkään nyt menee. Näistä kun ei koskaan tiedä. Mainittakoon, että olen ainakin hurjan hyvä lueskelemaan muiden kuulumisia, mutta jospa sitä nyt riittäs intoa kirjoittamaan enempi niitä omiakin.
Niin ja siis yritys alkaa ensi kuun alkupuolella, kun odotellaan ensin tulevat menkat ja siitä se sitten lähtee. Ihan ei ole varmaa tuon kierron kanssa. Ennen ekaa raskautta ne oli just tasan sen 30 päivää ja synnytyksen jälkeenkin (siis kun ne taas alkoivat), mut nyt vuoden alusta on heitellyt 32-35 välillä. Onneksi ei ihan mahdoton kuitenkaan. Kuinkas teidän kiertojen pituuden laita?
Ikää löytyy 30, se kun ei ilmene mun nimimerkistä
Minnekäs päin elisa80 suuntaatte häämatkalle? Me mentiin aikoinaan Meksikoon ja silloin oli kyytläinen mukana 8 viikolla. Mjaa.. kai tässä vois jaaritella tarinan jos toisenkin, mutta jospa tää nyt olis kuitenkin riittävä aloitus.
Vaan mukavaa odotuksen odottelua ja tsemppiä yritykseen! _________________
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
elisa80

|
Lähetetty: Ke Tou 26, 2010 10:57 pm Viestin aihe: |
|
|
Hyvä että kirjotit! (Ja kiva tosiaan että alkoi ihan uusi ketju. Koin olevani niin pihalla noita aikaisempia megapitkiä lueskellessa.)
Kivaa saada tänne uuteen väkeä (vaikka oottekin jo toisella kierroksella. ) Onpahan sitten mahdollisiin kysymyksiinkin vastaajia kun itellä ei aiheesta vielä kokemusta ole.
Vähän sama juttu on mullakin ton kierron kanssa että ei oo ihan tarkkaa. Aikanaan pillereillä oli tasaisen kellontarkka, sitten kun yhdistelmät ei sopinutkaan, menkat oli mineillä pois kokonaan ja ilman mitään on viime kuukausien perusteella kierto keskimäärin 26pv. Eroja kyllä melko lailla ollu kiertojen välillä noin niinkun pitkän ajan tarkastelulla joten oikea keskiarvo voi olla ihan jotain muutakin. Mutta tosiaan samat suunnitelmat sikäli, että ens kuulla alkaa, tärppipäivää sitten haetaan testeillä.
Erityisesti miehellä vahva ajatus ettei matkaa ennen yritystä. Varmaan työstressinsä takia haluaa asennoitua niin ja olkoon, hallitkoon nyt tätä alkua
Mutta tästä tää lähtee, onnea kaikille vaan kovasti! Teillä tietysti vähän helpompi kun yksi on jo varmasti tullut. Mä vielä vähän jännitän sitäkin.. _________________ LA 20.4.2011

Viimeinen muokkaaja, elisa80 pvm Su Elo 01, 2010 12:09 pm, muokattu 1 kertaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
sini82
|
Lähetetty: To Tou 27, 2010 7:58 am Viestin aihe: |
|
|
ihanaa, täällä on muitakin oli tosi pitkiä noi ketjut tai sit vaan tylysti suljettu osa porkkaa ulkopuolelle (eli yli 30v tai esikoista odottavat tms.. ) Tänne saa tulla kaikki
Niin ja tuosta kokemuksesta, eipä tässä kyllä itseä kovin ammattilaiseksi koe.. siis näin niinkun tämän lapsenteon suhteen. sehän tässä eniten varmaan jännittääkin että nyt kun sitä lasta oikein tekemällä aletaan tekemään niin tueleko siitä yhtään mitään
mulla on aina ollu pitkä kierto, mutta ei oo mitään erityistä häikkää toistaiseksi löytynyt verikokeista eikä tuommoisista perus terveyskeskuksen tarkastuksista. jos nyt tuntuu että ei onnistu lapasenteko niin sit oon ajatellu mennä ihan yksityiselle tarkistaan tilanteen. vaan toivotaan et kaikki on kunnossa.. nyt on kierto ollut 35 päivän paikkeilla. mun puhelin vain onnistu hävittämään kalenterista merkinnät enkä oo nyt ihan varma sit kuitenkaan tuon pituuden suhteen. nyt aloin merkkaileen tuonne helistimen kalenteriin kiertoa, jospa se tieto siellä pysyis tallessa..
elisa80 sää aiot käyttää ovulaatiotestejä? mää ajattelin et mua varmaan stressais ne ihan liikaa ehkä jos koittais vaan olla toosi aktiivinen tuolla vauvantekorintamalla..
meilläkin taitais se ovulaatio tuonne kesäkuun puoliväliin tai vähän ennen sijoittua. just on kuukautiset lopuillaan. ihan mielenkiinnolla aion myös seurata että huomaanko itse ovulaation, luulen nimittäin että mulla jotain tuntemuksia voikin olla, en vain niitä ovulaatioksi ole aiemmin osannut ajatella. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
elisa80

|
Lähetetty: To Tou 27, 2010 10:40 am Viestin aihe: |
|
|
Jep, oot saanu kivasti seuraa.
Joo mä ajattelin tarkistella tilannetta testeillä jos vaikka osuis paremmin kohdalle. Meillä kun välillä elämä ajaa varsinaisen pupuilun ohitse vaikka muuten viihdytäänkin yhdessä erittäin hyvin ja on tosi läheistä, mukavaa ja hauskaa. Miehellä duunit menee monesti myöhään. Että ehkä se testailu muistuttaa samalla siitä että vois harrastaa vähän useemmmin, ettei sitten käy niin että menee aina vaan ohi oviksen vahingossa. Tosin onneks on kesä ja lomat tulossa!
Luulen tosin kyllä että osaan aiheesta lukemani perusteella myös aika hyvin tunnistaa vuodonmuutoksista ovulaation, mutta kokeillaan nyt ainakin noi muutamat satsit jonka hankin (tosin leikkaan vielä ne puoliks kun niin voi kuulemma tehdä, niin saa tuplat samalla hinnalla). Kierto kun on kuitenkin ollu aika epäsäännöllinen pitkään (20-31pv.). Tosin viime kuukausina (ja liittynee ulkoisen stressin radikaaliin vähentymiseen) on ollu aika tasaista: mun laskujen mukaan 25,25,26. Ihan kuin kroppa sanois että NYT! (niinkun on sanonutkin jo muutaman vuoden ). Toivotaan että se on syynä.
Samaa oon nyt miettiny, että ihan jännä alkaa kuunnella kroppaansa vähän tarkemmin nyt. Ite kyllä joogaharrastuksen kautta oon tehny sitä ennenkin, mutta vähän eri tarkoituksessa. Ei oo ennen aihe oikein kiinnostanu, mutta nyt sitten sitäkin enemmän. Greippi päivässä pitää naisen tiellä.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
snuggle

|
Lähetetty: To Tou 27, 2010 3:41 pm Viestin aihe: |
|
|
Huomenta!
Olipas mukava kun oli tullut luettavaa Itse olen miettinyt vähän samaa josko kävis ostamassa paketin ovistestejä. Esikoisen kohdalla taisin ottaa ne käyttöön muutaman kuukauden jälkeen ja muistan saaneeni tasapaksun viivan siinä kierrossa kun se sitten napsahti. Ekaan kertaan ne testailut sitten jäikin..
Mulla myöskin löytyy kilpirauhasen vajaatoiminta, ollut jo vuosia, mutta lääkkeillä pysyy menossa mukana.
sini82 ei kai kukaan oikeastaan ammattilainen voi ollakaan mitä lapsentekoon tulee Ja tosiaan eihän yksi lapsi takaa toista ja kolmatta jne. Tää on vähän niinko lottoamista koko homma. Tietty toivotaan ettei meillä kellään mene ikä ja terveys tässä projektissa. Niin ja molemmilla taitaa olla sen juhannustaian paikka mitä ovikseen tulee
elisa80 voi vitsit, Egyptiin! Jospa sitä pääsis joskus itsekin siellä käväisemään. Kuitenkin aina kiehtonut noi pyramidit ja faaraot. Oikeastaan kaikki mitä antiikkiin tulee. Onkos teillä tarkoitus käydä myös nähtävyyksiä ihmettelemässä? Meidän matkalla nyt ei voinut ottaa kaikkea irti, kun lievä pahoinvointi alko just vaivaamaan ja kaikkia herkkuja ei uskaltanut syödä. Mutta en valita
Mistäs päin te olette jos saa olla utelias? Itse kirjoittelen täältä rapakon takaa. Mukavempi kirjoitella ihan omalla kielellä. Eipähän pääse unehtumaan
Mutta nyt jos lähtis suihkuun, kun tuli hikoiltua koko viime yö. Eilen piti kunnon hellettä ja kämppä oli kuin sauna. Yöllinen ukkoskuuro onneksi viilenti keliä joten on taas inhimilliset oltavat. Pääsee sit vähän ulkoilemaankin pojan kanssa.
Jotta kirjoittelemisiin! _________________
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
sini82
|
Lähetetty: To Tou 27, 2010 6:20 pm Viestin aihe: |
|
|
| tehdäänkö jonkinlainen lista? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
snuggle

|
Lähetetty: To Tou 27, 2010 7:37 pm Viestin aihe: |
|
|
Mulle passaa kyllä. Katselin vähän, että millaisia listoja muilla on ja aika yleinen tais olla tällanen:
nimimerkki / ikä / monesko / yritys alkaa
ja voipihan tuonne loppuun lisätä vielä vaikka kiertopäivätkin:
nimimerkki / ikä / monesko / yritys alkaa / kp ?/?
tää nyt on vaan tällanen versio, et jos joku muu on luovempi niin ehdottamaan vaan  _________________
|
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
elisa80

|
Lähetetty: To Tou 27, 2010 10:33 pm Viestin aihe: |
|
|
Iltaa!
Katotaan sitten paikan päällä perusteellisemmin. All inclusivella mennään eli kaikki sapuskat, juomat yms kuuluu hintaan. Jos ei kiinnosta etsiä ravintolaa niin ei tarvi.
Mulla itse asiassa meinaa nyt mennä niin lopulta, että alkukuusta ja sitten loppukuusta näyttäis olevan mahkut. Mies ei oikein pidä siitä että tilanne vaihtelee (kukapa mies varmaan tykkäisi!), mutta katotaan nyt jos se venyis siihen että kokeillaan jo vähän ennen matkaa. Mutta testithän sen lopulta varmistaa kun meediokyvyt vielä puuttuu. Täytyy vaan toivoa että JOS tärppäis heti niin ei vaikuta vielä omiin olotiloihin. Mutta eikös toi yhteinen verenkierto tuu kuitenkin vasta joskus viikolla 8? Tietysti varmempi ehkä olis kokeilla vasta loppukuusta niin ei tarvis miettiä mitään. No, katotaan miten käy. On ehkä ekan kanssa vähän hätävarjelun liiottelua kaikki asiat.
Testien onnistuminen vaikuttaa kyllä Snugglen perusteella hyvältä! Toivottavasti meillä käy yhtä hyvin. Toivottais alkuvuoden mukeloa.
Ja joo, kootaan vaan lista! _________________ LA 20.4.2011

Viimeinen muokkaaja, elisa80 pvm Su Elo 01, 2010 12:15 pm, muokattu 1 kertaa |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
sini82
|
Lähetetty: Pe Tou 28, 2010 10:30 am Viestin aihe: |
|
|
käviskö jos laitetaan sen sijaan et laitetaan et mistä asti on yritetty niin et monesko yrityskerta on menossa?
mää voin alottaa. lisätkää sit omia tietoja listaan. ja jos joku haluu jotai muutoksia/lisäyksiä.
sini82/28/toinen/yk1
mää mietin eilen niitä ovistestejä ja toisaalta kyllä kutkutais ostaa ne. näkis ainaki et ovuloiko ja sit jos koittais niitä omia tuntemuksiaan samalla katella niin vois sit seuraavissa kierroissa olla ilman testejä. jos siis tuntee sen oviksen jollain tavalla...
prisman testejä on kait kehuttu?
ai niin, mää toivoisin kesä/loppukevään lasta taas puolestani, koska niiden kanssa on niin helppoa. ei tarvi pukea ulos ja kantoliinaa voi käyttää jne. niin ja saa mennä ulos heti ku ei tarvi mitään pakkasrajoja miettiä! ja kuvittelisin et kesällä olis myös helpompaa ku on jo valmiiksi yksi. että voi sit antaa leikkipuistossa isommalle omaa aikaa kun vauva nukkuu vaunuissa.
mut pääasia et tulis se toinen! vaikka sit lokakussa  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
elisa80

|
Lähetetty: Pe Tou 28, 2010 11:05 am Viestin aihe: |
|
|
Ihan hyvä idea. Ei ahdista muistella aina että kauanko on menny kuukausissa yrittäessä. Toisaalta eipä pitäis vertailla, mutta pakostahan niin varmaan käy.
Mä ostin ovistestit netistä, halvimmat mahdolliset liuskat. En usko että kalliimmat on sen parempia kun on kuitenkin vaan kemiaa ja toiset kalliimmissa kuorissa. Tosin ehkä jotain muutakin eroa VOI olla. Olisko ollu se joku kotitesti-osoite. En nyt tarkkaan muista. Sai samaan pakettiin raskaustestejäkin. Ajattelin että jos tälläsiä apuvälineitä kerran on, niin miksei niitä kokeiliskin. Persoonakysymys varmasti kuka käyttää ja kuka ei, mutta eipä siihen mitään riskejäkään liity.
Totta varmasti toi pukemisasia. Ja toisaalta vaikka natsais heti, niin meilläkin menis väistämättä jo nyt melkein kevääseen. Enkä uskalla toivoa oikeasti että eka kerta nappais. (Vaikka oikeasti toivonkin tietysti. ) Ja toki vastaan otetaan ihan millon vain syntyvä sintti, ymmärrän hyvin ettei kroppa välttämättä omia toiveita paljon kuuntele.
Laitan ton listan omaan viestiinsä niin kulkee sitten vaikka sellasenaan mukana. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
elisa80

|
Lähetetty: Pe Tou 28, 2010 11:07 am Viestin aihe: |
|
|
sini82/28/toinen/yk1
elisa80/29/esikoinen/yk1 |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Airis
|
Lähetetty: Pe Tou 28, 2010 12:19 pm Viestin aihe: |
|
|
Tervehdys, minäkin änkeän tänne, kun tuo kesällä/syksyllä aloittavien ketju on ihan kuivahtanut.
Eli minulla tilanne sellainen, että käyn tässä taistelua uskallanko aloittaa yrityksen jo tästä kierrosta vai seuraavasta. Esikoinen on 1v9kk ja toinen 3kk. Helppoja tapauksia ovat molemmat (ainakin toistaiseksi) . Haluan lapset pienellä ikäerolla, vaikka se tulee olemaan raskasta mutta kokonaiskuviossa niin on vain parempi koko perheen kannalta.
Mä oon ollut varmaan noiden Kotitesti-sivujen ovis- ja raskaustestien suurkuluttaja. Nyt ajattelin kokeilla ilman ovistestejä alkuun ja sitten tilailla, jos ei tärppää. Ihan hyvin ovat testit toimineet mulla ja näyttäneet tulokset luotettavasti ja aikaisin. Kakkosesta sain halvimmalla (10 mlU/ml) raskaustestillä positiivisen jo dpo 11. Ovistestitkin ovat näyttäneet reilusti positiivista oviksen aikaan. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
elisa80

|
Lähetetty: Pe Tou 28, 2010 2:50 pm Viestin aihe: |
|
|
Niin ja siis sini82, jos haluat hallinnoida listaa niin tee vaikka uus viesti ton mun listaviestin tilalle. en tiedä miten nää yleensä toimii, en oo kovin aktiivinen keskustelupalstojen käyttäjä ollu.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|
|