| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
toukotytto
|
Lähetetty: Pe Hei 03, 2009 6:31 pm Viestin aihe: Ensimmäisen yritys alkanut, onko muita? |
|
|
Elikkä ensimmäistä yritetään . Yhdet luomu menkat on tullu pillereiden lopettamisen jälkeen kierto oli 31. Nyt siis siinä 13 päivän paikkeilla olisi ehkä oviksen ajankohta tai itten ei, sen tarkempaa en ole enkä aijo siihen "panostaa" ellei luonnostaan tule hommailtua silloin.
Onko muita juuri samassa tilanteessa, vaihdetaan kuulumisia ja tuntemuksia? Itseäni ainakin pelottaa valtavasti ja jännittää myös jo nytten
Eli ikää, mones kierto menossa ym..
Itse olen 22 ja toinen kierto menossa, pillereitä 9v.[[/b] |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Ma Hei 06, 2009 10:12 am Viestin aihe: |
|
|
Odotuksen odotusta täälläkin.
Pillerit lopetin maaliskuussa, nyt on toiset "luomumenkat" menossa. Seuraavasta kierrosta olisi tarkoitus alkaa yrittämään, nyt toistaiseksi ollaan kortsuilla menty.
Vauvakuume on jyllännyt pitkään, nyt ollaan edetty toteuttamisasteelle. Aiemmin mies oli vähän nihkeä lisääntymisen suhteen, mutta alkaa nyt olla innoissaan. Lapsi olisi kummankin ensimmäinen.
Vähän pelottaa ja jännittää. Ollaan vitsillä todettu, että nukutaan nyt niin maan penteleesti, kun seuraavat vuodet menevät sitten valvoessa
Pillereitä käytin parisen vuotta, ensin Yasminea ja sitten Merciloneja. Ikää reilu 20. Voisin jossain välissä innostua luomaan tunnukset tänne. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Dinsdale
|
Lähetetty: Ma Hei 06, 2009 10:19 am Viestin aihe: |
|
|
| No nyt on tunnus. Olen siis tuo edellinen vastaaja. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
TyyneTäti Vieras
|
Lähetetty: Ti Hei 07, 2009 12:56 pm Viestin aihe: yritystä täälläkin |
|
|
Meillä yritystä takana nyt puoli vuotta. Itse söin Merciloneja n. 8 vuotta kunnes lopetin tammikuussa. Itsellä rupeaa tulemaan kieltämättä hieman epätoivoinen olo, kun ei tärppää sitten millään. Tässä kierrossa rupesin syömään vitamineeja (mm. e-vit.) ja saapa nähdä vaikuttaako. Olen valmis ottamaan kohta kaikki keinot käyttöön, jotta tapahtuisi se pieni ihme. Tuntuu vaan että toisilla tärppää niin helposti.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: Ti Hei 07, 2009 8:16 pm Viestin aihe: Kohta kierron puoliväli |
|
|
| Miulla olis kohta ehkä ovis päivät jos lasken et koierto on 31pvä ja ne olis n. 14 pvä enne menkkojen alkamista. Jännittää nyt jo josko sattui nii onnellisesti et ovis tapahtuis. En oo ikin noit tikuttanu enkä ymmärrä niist just mitää ja kiertoki miul on iha sekasi viel noist pillereistä et tuskimpa mut toivossa on hyvä elää koha sit ei pety liikaa... |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
TyyneTäti Vieras
|
Lähetetty: Ke Hei 08, 2009 10:09 am Viestin aihe: |
|
|
| Itse olen tikuttanut nyt pari kiertoa. Ovis on osunut 15. päivän kohdalle. Itsellä kierto n. 28-30 päivää. Hirveästi sitä odottaa aina kierron lopussa ja "kuvittelee" itselleen kaikki raskausoireet ja sitten alkavatkin ne kuukautiset. Jotenkin sitä luuli, että kun lopettaa pillerit niin tulee samantien raskaaksi. Toisin kävi. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Dinsdale
|
Lähetetty: Ke Hei 08, 2009 1:39 pm Viestin aihe: |
|
|
Itse en ole vielä alkanut tikuttamaan, enkä varmaan ihan hetkeen ala (kuitenkin ensi kierrossa olen täällä ovistikuista horisemassa...). Äitini aikanaan varoitteli, että ollaan niin hedelmällistä sukua että raskaaksi tulee jo ku miehen kalsarit näkee. Toivotaan että näin olisi.
"Raskausoireita" täälläkin koettu. Lauantaina sanoin miehelle, kun oli vähän pahoinvointia ollut, että voisihan se periaatteessa olla mahdollista että olisin raskaana. Seuraavana päivänä sitten alkoi menkat, että näin meillä. Hyvin osaan vointiani kuulostella. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Dinsdale
|
Lähetetty: To Hei 16, 2009 12:46 pm Viestin aihe: |
|
|
| Onko täällä tapahtunut muutoksia tai edistystä? Meillä ei toistaiseksi. Yleinen jälkikasvukuume on valtava, nyt myös miehellä! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
AnnemariKo

|
Lähetetty: Pe Hei 17, 2009 6:52 am Viestin aihe: |
|
|
Hei kaikille! Täällä myös yksi odottelija. Seuraavasta kierrosta alkaa ensimmäinen yritys väestöliitossa. Kierron pitäisi alkaa tässä ihan lähipäivinä ja sitten innolla odottelemaan ovulaatiota. Ostin jo ovistestejä odottamaan.
Follikkeliultrassa on käyty ja "putket" ovat auki ja kaikki näyttää olevan kunnossa uuden elämän alkuun saamiselle. Itse uskon, että viimeistään kolmannella tärppää, mutta voihan se tietenkin olla, ettei koskaan..
Olen 24-vuotias enkä ole syönyt e-pillereitä. Nyt olen tankannut foolihappoa ja vähän rautaakin.
Onnea kaikille samassa tilanteessa oleville.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Dinsdale
|
Lähetetty: Pe Hei 17, 2009 2:59 pm Viestin aihe: |
|
|
| Kiskooko kukaan foolihappoa kitusiinsa? Tällaista kuulin, että vähentäisi epämuodostumia ja ties mitä. Kuulemma hyvä aloittaa jo kun lasta aletaan "suunnittelemaan", eli siinä vaiheessa ku ollaan kuin pienet jänikset. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
AnnemariKo

|
Lähetetty: La Hei 18, 2009 9:07 am Viestin aihe: |
|
|
Minä olen ottanut joka päivä 300 mikrogrammaa foolihappoa parin viikon ajan ja aijon ottaa sitä koko raskauden ajan.
Tänään luin, että sinkki on alkuraskaudesta tärkeämpää kuin rauta. En tiennytkään. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Dinsdale
|
Lähetetty: Su Hei 19, 2009 11:17 am Viestin aihe: |
|
|
Täytyypä sitten kiertää apteekin kautta joku päivä, ja muutenkin asioikseen lukaista mitä kaikkea pitää alkaa syömään. Ei tekisi pahaa muutenkaan ruokavalion tarkistaminen.
Kysymys teille kaikille: Onko teillä lemmikkejä ja miten olette ajatelleet valmistella niitä uuteen mahdolliseen tulokkaaseen? |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
toukotytto
|
Lähetetty: Pe Elo 07, 2009 7:29 pm Viestin aihe: Mihin tarkoitukseen foolihappoa |
|
|
Eli siinä se mihin tarkoitukseen foolihappoa otetaan kun yritetään raskautua?
voi kun plussais jo en jaksais odottaa et maha kasvais sun muuta.. Kaikki kaverit on paksuna, miul sen ku kuume kasvaa ja kasvaa. Toissa päivänä kaveri ilmoitti et näytti plussaa vaikka ei edes yrittäny lasta Kateeks käypi! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras
|
Lähetetty: La Elo 08, 2009 6:53 pm Viestin aihe: |
|
|
| Foolihapon saa normaalista ruokailusta jos se sisältää ruisleipää ja hdelmiä. Ihan kaiken sen tarvittavan siihen siittämiseen saa siis monipuolisella ruokavaliolla. Liikuntaa, terveelinen ruoka ja vettä. Siinä se. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
PL Vieras
|
Lähetetty: Ti Elo 11, 2009 4:37 pm Viestin aihe: |
|
|
| Heippa! meillä kans yritystä pelissä. Ekoja luomu menkkoja vasta odotellen joten kierrosta ja muusta ei juurikaan hajua. Sen tiedän että pitkäksi se vetäsee kun niitä olen jo toista viikkoa odottellu. Raskaana en siis ole. Olen muutaman kerran tikutellut tässä huvikseni ja koittanut löytää ovis kohtaa, vähän turhaan kyllä. Nyt kuitenkin eilen kun tikutin niin tuli haalea viiva ovis testiin. Tietääkö joku on tuo silloin varma oviksen merkki kun on vain haalea. Ja voiko testi näyttää jo mennyttä ovista vielä haalealla viivalla. Helpottaisi edes se tieto että ovis on näillä paikkeilla ollut niin tietäisi niiden kuukautistenkin sitten tulossa olevan. Jotenkin orpo olo kun ei ne ala ollenkaan. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|