Oma helistin
Yhteistyössä
Videot
Lisäpalvelut
|
|
| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
Mamaquu
|
Lähetetty: Ti Mar 06, 2007 9:51 pm Viestin aihe: Ylävatsan aristus, apua :( Pikaisia vastauksia... |
|
|
Heippa, täällä panikoiva esikoisen odottelija raskausviikolla 27. Eli esimerkiksi pitkän istumisen jälkeen ylävatsaa alkaa aristaa. Kipu ei todellakaan ole kovaa, vaan enemmän sellaista ikävän tuntuista aristusta. Kokeilin varovasti painella vatsaa, niin suurinpiirtein kohdun yläreunan kohdalla tuntui pientä kivistystä. Mitä ihmettä tämä nyt sitten on?
Jo melko aikaisessa vaiheessa raskautta minulla saattoi öisin kipeytyä ylävatsa jommalta kummalta puolelta. Tähän lääkäri sanoi, että kun kohtu kasvaa, se nostaa vatsalaukkua ylöspäin ja kipu johtuu tästä. Onko tämä nyt samaan kastiin kuuluvaa, vaikka "kipu" tuntuukin hiukan eri paikassa?!? Sellainen väsymisen tunne kuvailisi tätä vatsan olotilaa ehkä parhaiten.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa?  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
-swe-
|
Lähetetty: Ti Mar 06, 2007 10:01 pm Viestin aihe: Re: Ylävatsan aristus, apua :( Pikaisia vastauksia... |
|
|
| Mamaquu kirjoitti: |
Sellainen väsymisen tunne kuvailisi tätä vatsan olotilaa ehkä parhaiten.  |
just tällaista oli mulla sen jälkeen kun vatsa kasvoi isoksi,loppuajasta ei sitten paljoa pystynyt istumaankaan,ylämahassa oli sellainen tunne et koko ajan piti kiemurrella ja etsiä oikeaa asentoa sitä kuitenkaan löytämättä.inhottavan kipeän aristavaa.. voimia!! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Mamaquu
|
Lähetetty: Ti Mar 06, 2007 10:25 pm Viestin aihe: |
|
|
Kiitos vastauksestasi, juuri kuvailemaltasi tuntuu, eli hyvää asentoa ei tahdo löytyä millään vaikka kuinka kääntyilee. Kipu ei ole kovaa, vaan tosiaan tuntuu sellaiselta ärsyttävältä ja aristavalta. Tähän tuntemukseen liittyy myös iltaisin lievää närästystä.
Näillä viikoilla kohtu kasvaa ilmeisesti tosi paljon, ja huomaan itse, että kohdun yläreuna on jo melko korkealla. Toivotaan tosiaan, ettei olisi mitään vakavempaa  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
kirppu30

|
Lähetetty: Ke Mar 07, 2007 8:05 am Viestin aihe: |
|
|
molemmissa aikaisemmissa raskauksissa ollut myös minulla samanlaisia oireita.. kun kohtu kasvaa se painaa kaikkia sisä elimiä ja myös kylkikaariin joten istuessa aiheuttaa noita epämukavia kipuja.. minä istuin loppu raskaudessa aina jotenkin vinossa johonkin suuntaan ja röhnötin.. täytyy vaan yrittää hakea mahdollisimman mukava asento ei siinä muu auta..  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
unna
|
Lähetetty: Ke Mar 07, 2007 9:58 am Viestin aihe: |
|
|
| Se tällaisen ensikertalaisen ongelma onkin ettei näitä kolotuksia osaa lukea. Mulla ainakin tuntuu painetta ja kolotuksia siellä sun täällä enkä tiedä miten niihin tulee reagoida. Luulin alavatsan painettakin ihan normaaliksi=sellaiseksi tunteeksi joka kaikilla on ennen kuin lääkäri sanoi että lapsi on tavallista matalammalla. Mistä näitä tietää? Turhauttavaa kun ei osaa reagoida tai olla reagoimatta. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Mamaquu
|
Lähetetty: Ke Mar 07, 2007 2:21 pm Viestin aihe: |
|
|
Hyvin kiteytetty Unna. Ekakertalaisena ei tosiaan tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Minulla on tässä raskaudessa ollut vielä vähän "poikkeavuutta" (äitipoli on todella tullut tutuksi), joten olen ihan koko ajan varpaillani joka asian suhteen
Tuo ylävatsan aristus on kyllä jännää. Koko nahka ylävatsasta tuntuu aralta kun koskee. (Miten nahka voi olla edes kipeä ?) No, toivotaan tosiaan, että olisi ihan vaaratonta. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|
|